Asset Publisher

Els programes d’educació ambiental d’Hidraqua han arribat a 12.640 escolars de la Comunitat Valenciana en l’últim any

 

Los programas de educación ambiental de Hidraqua llegan a 12.640 escolares de la Comunidad Valenciana en el último año

 

Hidraqua ha posat en marxa diversos programes d’educació ambiental per a inculcar als escolars una cultura de respecte pel medi ambient i un ús responsable de l’aigua. Esta iniciativa es troba dins dels objectius que la companyia ha establit a llarg termini per a contribuir al compliment dels ODS marcats per l’ONU. Així, en l’últim any tant Hidraqua com les seues empreses participades en la Comunitat Valenciana —Aguas de Alicante, Aigües d’Elx, Agamed, Aigües de l’Horta, Aigües de Cullera i Aigües de Paterna— han organitzat sessions educatives per a 12.640 alumnes.

L’acció d’educació ambiental més destacada és el programa educatiu Aqualogia. Es tracta d’unes jornades que tenen una duració aproximada de noranta minuts i en les quals els monitors d’Hidraqua es desplacen fins al centre escolar. El seu objectiu és donar a conéixer als alumnes el cicle natural i urbà de l’aigua, i mostrar la importància de fer un ús responsable d’este recurs i de mantindre una actitud positiva cap al medi ambient, amb una metodologia basada en la participació i la interactivitat de l’alumnat.

A estes sessions s’unixen les més de 26.045 persones que en l’últim any han visitat les instal·lacions d’Hidraqua i les seues empreses participades. Segons Amelia Navarro, directora de Desenvolupament Sostenible d’Hidraqua, “l’objectiu és acostar la nostra labor a tota la societat perquè esta siga partícip de la complexitat que suposa gestionar eficientment el servici d’aigua potable i sàpia la importància que té la labor dels usuaris perquè la gestió siga sostenible”. En este camp destaquen les visites als telecomandaments i laboratoris de la companyia, així com a instal·lacions com l’Aula de la Naturalesa del Clot de Galvany, gestionada per Aigües d’Elx; al Museu d’Aigües d’Alacant; al parc urbà inundable de La Marjal, o a l’Espai de l’Aigua de Torrent.

A part d’estes iniciatives, l’empresa duu a terme campanyes de sensibilització a través de missatges informatius en la factura de l’aigua i en exposicions, entre altres mitjans.